الـكــــــــــرنك 1000
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الـكــــــــــرنك 1000

الدين , الحياه , برامج كمبيوتر والانترنت , كتب علميه و بحوث , اكواد , اشهار ,رعب , جن ,عفاريت

الرئيسيةالتسجيلدخول
الرئيسية
i_icon17.gifالتسجيل
فقدت كلمة المرور
أكتب شكواك هنا
الرئيسيةالتسجيل المصحف مباشر سماع وقرأه للكمبيوتر المكتبه العلميه لمطبخ والمعجنات والحلويات و الموضه
منتدى قصص الجن المدونة الدردشة مركز الرفعالطب الحديث والاعشاب والاكتشافات العلميه
https://i.servimg.com/u/f21/14/21/83/26/menu10.gifأخر زياره للكرنك1000https://i.servimg.com/u/f21/14/21/83/26/menu10.gif1/1/1970

أعرف شخصيتك من لون عيونك

amel
عزب2
ملاك الرحمه
7 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3
كاتب الموضوعرسالة
ملاك الرحمه

أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Uoou_u10
ملاك الرحمه

أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Uouuuo10
الدوله الدوله : مصر
الجنس الجنس : انثى
عدد المساهمات عدد المساهمات : 1964
تاريخ التسجيل 16/05/2009
نقاط نقاط : 21019
العمل/الترفيه : 00000

أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty
مُساهمةموضوع: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty6/19/2009, 12:58 pm

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

العيون الخضراء ::

تدلّ على أن أصحابها ذوي شخصية قوية، ويمتازون بقوة الإرادة والعاطفة وصلابة الرأي، يحبون مساعدة الغير إلى أقصى الدرجات، لكنهم في بعض الأحيان أنانيون، وهذه الأنانية نابعة من ثقتهم الزائدة بأنفسهم، لكن أهم ما يميز أصحاب العيون الخضراء أنهم عاطفيون للغاية ويتمتعون بالكمّ الهائل من الحنان.

العيون الزرقاء ::

تعطي صاحبها نظرة عميقة، فيبحر الناظر إليها بشخصية صاحبها، الذي يكون حساساً جداً فيعامل الغير برقة وشفافية، ويفرض نفسه ورأيه على الآخرين بخفة شديدة، كما أن أصحاب هذه العيون يمتازون بالجرأة والإقدام لكنهم نرجسيون بعض الشيء وخصوصاً في الأمور التي تتعلّق بأغراضهم الخاصة. ومعظم أصحاب العيون الزرقاء عندهم حس فني ملموس.

العيون السود ::

أصحاب هذه العيون هم أناس حالمون يعيشون أجواء الشِعِر، كما أنهم أناس أسخياء وكرماء للغاية، يساندون الغير حتى على حساب أنفسهم، لكنهم يتمتعون بشخصية قوية. الغيرة ترافقهم باستمرار ومشاعرهم الرقيقة تجعلهم «أرضاً خصبة« للأصحاب. فهم إجتماعيون للغاية، لكن في حال انزعاجهم من أمر يفقدون السيطرة على أنفسهم.

العيون البنية ::

هي رمز الحنان والعطف، وكلما مالت العيون إلى اللون البني الغامق دلّت على أن صاحبها يتمتع بحنية أكبر وبعطف شديد على الغير. أصحاب العيون البنية بالإجمال لا يكترثون للمظاهر الخارجية، يحصلون على ما يريدون بهدوء لأنهم لبقون للغاية ولا يعرفون معنى العصبية. ومن جهة أخرى هم أناس حالمون يعيشون في عالم من التأمّل ويسعون إلى الهدوء النفسي والإستقرار.

العيون الرمادية ::

أصحاب هذه العيون هم على نوعين، إمّا يتمتعون بشخصية هادئة ونفس مطمئنة وسخية، وإما يتمتعون بشخصية عصبية وثائرة. وهم يبحثون بشكل دائم عن الهدوء لكن نادراً ما يجدونه. كما أن طابعهم عنيف وميّالون إلى القسوة.

العيون العسلية ::

رغم القلب الطيب الذي يتمتعون به، فهم أناس غير صريحين مع أنفسهم كما مع غيرهم، يبحثون بشكل دائم عن الصحبة لكنهم يلفّون ويدورون كما لو أن هم في دوّامة. ويعتمد أصحاب هذه العيون على أنفسهم منذ الصغر فلا يحبّون الإتكال على الغير أبداً

عدل سابقا من قبل عاليا في 6/27/2009, 10:46 am عدل 1 مرات

كاتب الموضوعرسالة
amel

أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Oou_uu10

عدد المساهمات عدد المساهمات : 516
تاريخ التسجيل 17/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty7/6/2009, 11:40 am

يا صباح الانوار على احلى حبايب

ايه اغيب عنكم شوية تروحو تقطعو فيا ههههههههههههه ...حبايبي برضه
بصو بقى اولا جاسمين بتحب تتواضع و انا مجيبتش حاجة من عندي ربنا هو اللي صورها..ايه رايكم لما تيجي عندي البيت اصورها بالكام و اخليكم تشوفوها بس اوعو تقولو ليها ده مقلب هههههههههههههه...
تانيا يا عاليا انتي صحيح قطة بس احلى قطة مين قدك عيون مزاجية و كل مرة شكل ...و يا ستي احلى فصيلة قطط...السيامو مش عارفة بتسموها ايه بالعربي او الانجليزي بس هي كده بالفنرسي يعني جمال فرنسي متأصل هههههههههههه

جيت لاخويا العزيز صااااالح انت فين يا راجل معقولة تتاخر كده؟..و انا اللي كنت بتساءل هو الراجل ده بيشبهني كتير ليه اتاريها مش حكاية تقارب في السن و بس لاه و كمان طلعت تقارب شخصيات..انت طلعت بلدياتي في لون العيون يا راجل هو انت حتلاقي فين واحدة زي اتحللك و بعدين اهي جاوبت بدالي هي مسافرة و انا مش عايزة العيادة تتقفل في غيابها ..بس متخافيش انا امينة جدا...كل الكشوفات ببلاش في غيابك هههههههههههههههه...
حد عارف عصام فين؟؟ اللي يلاقيه يجيبو على طول للعيادة لان هو بالذات محتاج كشف عاجل بس يا رب يلحق في وقت الدوام.....
احلى تحية صباح للحبايب..
ملاك الرحمه

ملاك الرحمه

تاريخ التسجيل 16/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty7/6/2009, 7:56 pm

amel كتب:
يا صباح الانوار على احلى حبايب

ايه اغيب عنكم شوية تروحو تقطعو فيا ههههههههههههه ...حبايبي برضه
بصو بقى اولا جاسمين بتحب تتواضع و انا مجيبتش حاجة من عندي ربنا هو اللي صورها..ايه رايكم لما تيجي عندي البيت اصورها بالكام و اخليكم تشوفوها بس اوعو تقولو ليها ده مقلب هههههههههههههه...
تانيا يا عاليا انتي صحيح قطة بس احلى قطة مين قدك عيون مزاجية و كل مرة شكل ...و يا ستي احلى فصيلة قطط...السيامو مش عارفة بتسموها ايه بالعربي او الانجليزي بس هي كده بالفنرسي يعني جمال فرنسي متأصل هههههههههههه

جيت لاخويا العزيز صااااالح انت فين يا راجل معقولة تتاخر كده؟..و انا اللي كنت بتساءل هو الراجل ده بيشبهني كتير ليه اتاريها مش حكاية تقارب في السن و بس لاه و كمان طلعت تقارب شخصيات..انت طلعت بلدياتي في لون العيون يا راجل هو انت حتلاقي فين واحدة زي اتحللك و بعدين اهي جاوبت بدالي هي مسافرة و انا مش عايزة العيادة تتقفل في غيابها ..بس متخافيش انا امينة جدا...كل الكشوفات ببلاش في غيابك هههههههههههههههه...
حد عارف عصام فين؟؟ اللي يلاقيه يجيبو على طول للعيادة لان هو بالذات محتاج كشف عاجل بس يا رب يلحق في وقت الدوام.....
احلى تحية صباح للحبايب..
اجمل مساء لاختى المقططة ام عتريس
مش عارفة ان كنت حشارك تانى بعد النهاردة والا لأ
ميرسى ياسيتى على تشبيهى بأرق انواع القطط وعندنا اسمها سيامى وبالفرنساوى سيامو بس بصراحة هى قطة نعمة اوى وانا علشان صعيدى متهيألى يبقى افضل اكون قط بلدى ههههههههه وبرضة عيونة مزاجية وبتتغير
احنا علشان بنعزك بنحب نقطع فى فروتك وعارفين انك بتأخذى الامور ببساطة من غير زعليات ههههه
المهم ياسيتى الموضوع بتاعى هو بتاعك والبيت بيتك كمان بس عايزاكى تكشفى عليهم كويس وبلاش تغيرى طبيعة عمل العيادة يعنى تخصص عيون وبس بلاش تشريح احسن صالح خايف اوى من النقطة دى وخلى بالك منه من ساعة موضوع الحمام وهو قلقان وكمان لما يجى عصام ويشرف هو كمان عايزة كشف بذمة احسن مطره اعمل اعادة كشف خلى بالك من العيادة ياامول احنا عملنا سمعه كويسة ومش عايزة الزبائن تهرب
ربنا يخليكم ليه جميعا واشوفك على خير ان شاء الله وخلى بالك من نفسك ومن عتريس الابن الروحى
تحياتى للجميع
essam

أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Oou_uo10
essam

عدد المساهمات عدد المساهمات : 212
تاريخ التسجيل 28/06/2009
نقاط نقاط : 11869

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty7/27/2009, 5:46 pm

بخ
انا جيت

بصراحه موضوع جميل وعندما شاهدت العنوان جانى انطباع " كذب المنجمون ولو صدقوا " لذلك أبتعدت عنه
فى الحقيقه
النفس البشريه غريبه وتصرفاتها أغرب لذلك من الصعب تبوبيها من لون العين أو من تاريخ الميلاد والأبراج
ولكن الفضول دفعنى اليوم لقراءة الموضوع
وكانت صدمتنى من دقه الوصوفات الموجودة
فقد وجدت - فعلا - نفسى
نفس التصرفات ونفس الأنفعالات
حاولت التأكد فرحت للمرآة أسألها عن لون عيونى
فقالت لى : يا ولدى طريقك مفتوح مفتوح مفتوح
تبقى عيونى لونها أيه
essam

essam

تاريخ التسجيل 28/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty7/27/2009, 6:00 pm

عيونى أتعمت من اللون الأصفر يا عاليا

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ملاك الرحمه

ملاك الرحمه

تاريخ التسجيل 16/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty8/3/2009, 9:41 am

essam كتب:
بخ
انا جيت

بصراحه موضوع جميل وعندما شاهدت العنوان جانى انطباع " كذب المنجمون ولو صدقوا " لذلك أبتعدت عنه
فى الحقيقه
النفس البشريه غريبه وتصرفاتها أغرب لذلك من الصعب تبوبيها من لون العين أو من تاريخ الميلاد والأبراج
فقد وجدت - فعلا - نفسى
تبقى عيونى لونها أيه

يامامى انا خفت هههههه
هلا هلا هلا ومراحب كتير كتير
ازيك ياعصام نورتنى ونورت الموضوع انا قلت بقى ان عيونك ساحرة ومش عايز حد يعرف عنك حاجة ههههههه
تخيل انا لما نزلت الموضوع كنت عاملة زيك وبقول برضة تنجيم بس فعلا لما قرأت كل نبذة الخاصة بكل لون عين اتضح فعلا انها قريبه من شخصيتة علشان كدة قلت اشوف الناس فى المنتدى حتكون رأيها ايه
بس ياسيدى مادمت وقفت فى المرايا وكلمت نفسك وطريقك مفتوح مفتوح مفتوح ومالهوش نهاية تبقى اممممممممممممممم عيونك زرقاء بس احساسى بيقول انها عسلى انا حاسة بكدة من خلال تعاملاتى القليلة معاك بس لو غلطانة فى التشخيص ممكن انت تقولنا لون عيونك واحنا نكمل باقى الدراسة والف سلامة على عيونك من اللون الاصفر
مستنية ردك
ملاك الرحمه

ملاك الرحمه

تاريخ التسجيل 16/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty8/3/2009, 9:44 am

essam كتب:
بخ
انا جيت

فى الحقيقه
فقد وجدت - فعلا - نفسى
تبقى عيونى لونها أيه

يامامى انا خفت هههههه
هلا هلا هلا ومراحب كتير كتير
ازيك ياعصام نورتنى ونورت الموضوع انا قلت بقى ان عيونك ساحرة ومش عايز حد يعرف عنك حاجة ههههههه
تخيل انا لما نزلت الموضوع كنت عاملة زيك وبقول برضة تنجيم بس فعلا لما قرأت كل نبذة الخاصة بكل لون عين اتضح فعلا انها قريبه من شخصيتة علشان كدة قلت اشوف الناس فى المنتدى حتكون رأيها ايه
بس ياسيدى مادمت وقفت فى المرايا وكلمت نفسك وطريقك مفتوح مفتوح مفتوح ومالهوش نهاية تبقى اممممممممممممممم عيونك زرقاء بس احساسى بيقول انها عسلى انا حاسة بكدة من خلال تعاملاتى القليلة معاك بس لو غلطانة فى التشخيص ممكن انت تقولنا لون عيونك واحنا نكمل باقى الدراسة والف سلامة على عيونك من اللون الاصفر
مستنية ردك
essam

essam

تاريخ التسجيل 28/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty8/13/2009, 12:29 pm

آسف على التأخير لأنشغالى بموضوع الطوفان وعلاقته بوجود خلق فى الفضاء ومثلث برمودا
حكايه كبيرة فعلا ومشوقه جدا

عيونى فعلا خليط من الأخضر والأزرق والرمادى ؟!

لله فى خلقه شؤون

فين الدكتورة
ملاك الرحمه

ملاك الرحمه

تاريخ التسجيل 16/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty8/14/2009, 10:23 am

essam كتب:
آسف على التأخير لأنشغالى بموضوع الطوفان وعلاقته بوجود خلق فى الفضاء ومثلث برمودا
حكايه كبيرة فعلا ومشوقه جدا

عيونى فعلا خليط من الأخضر والأزرق والرمادى ؟!

لله فى خلقه شؤون

فين الدكتورة

الدكتورة وصلت اهه والكشف بالمجان علشان التأخير
ازيك ياعصام انا اللى بعتذر لك عن عدم دخولى المنتدى بشكل يومى بس غصب عنى
وان شاء الله ربنا يسهل واكون معاكم دائما

انا ماكنتش اعرف ان فى قط كمان بيحمل نفس لون عيونى هههههه
على فكرة امول هى اللى اطلقت علية الكلمة دى ولو عرفت انك عندك نفس الالوان حتبقى قط انت كمان وعليك الاختيار انا خلتنى سيامى بس انا فضلت اكون بلدى ههههه
ياترى لاقيت فعلا كل الكلام ينطبق مع شخصيتك والا فى بعض الاختلافات
احنا حنكتب الشرح الخاص بك وعايزة اعرف منك اى الالوان اللى بتغلب عليك اكثر الاوقات والا برضة حسب الاضاءة والحالة المزجية

العيون الخضراء ::

تدلّ على أن أصحابها ذوي شخصية قوية، ويمتازون بقوة الإرادة والعاطفة وصلابة الرأي، يحبون مساعدة الغير إلى أقصى الدرجات، لكنهم في بعض الأحيان أنانيون، وهذه الأنانية نابعة من ثقتهم الزائدة بأنفسهم، لكن أهم ما يميز أصحاب العيون الخضراء أنهم عاطفيون للغاية ويتمتعون بالكمّ الهائل من الحنان.

العيون الزرقاء ::

تعطي صاحبها نظرة عميقة، فيبحر الناظر إليها بشخصية صاحبها، الذي يكون حساساً جداً فيعامل الغير برقة وشفافية، ويفرض نفسه ورأيه على الآخرين بخفة شديدة، كما أن أصحاب هذه العيون يمتازون بالجرأة والإقدام لكنهم نرجسيون بعض الشيء وخصوصاً في الأمور التي تتعلّق بأغراضهم الخاصة. ومعظم أصحاب العيون الزرقاء عندهم حس فني ملموس.

العيون الرمادية ::

أصحاب هذه العيون هم على نوعين، إمّا يتمتعون بشخصية هادئة ونفس مطمئنة وسخية، وإما يتمتعون بشخصية عصبية وثائرة. وهم يبحثون بشكل دائم عن الهدوء لكن نادراً ما يجدونه. كما أن طابعهم عنيف وميّالون إلى القسوة.

essam

essam

تاريخ التسجيل 28/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: أعرف شخصيتك من لون عيونك   أعرف شخصيتك من لون عيونك - صفحة 3 Empty8/21/2009, 10:24 pm

كما قلت فى بدايه أشتراكى فى الموضوع

لم أكن أصدق حتى قرأت التحليل فأندهشت لدقته

هناك الكثير - فعلا - من شخصيتى فى هذة الأوصاف وهو ما يدهشنى بشدة

شخصية مؤثرة
قوة الإرادة والعاطفة وصلابة الرأي
يحبون مساعدة الغير إلى أقصى الدرجات
عاطفيون للغاية ويتمتعون بالكمّ الهائل من الحنان.

نظرة عميقة،
حساساً جداً فيعامل الغير برقة وشفافية،
يفرض نفسه ورأيه على الآخرين بخفة شديدة،
الجرأة والإقدام
عندهم حس فني ملموس. ( اجيد فعلا الرسم)

يتمتعون بشخصية هادئة ونفس مطمئنة وسخية،( كل الأحداث تحدث فى الوقت المناسب لحدوثها)
وإيتمتعون بشخصية عصبية وثائرة.
وهم يبحثون بشكل دائم عن الهدوء والمثاليه لكن نادراً ما يجدونه.

متمرد

سبحان الله

أعرف شخصيتك من لون عيونك
صفحة 3 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3